Pages

Tuesday, October 25, 2011

Now see heart = nasihat. :)

Aku punya keinginan. Aku punya hati
Aku punya harapan. Aku punya impian.
Aku mahu Be"BLOG" hahaha

 (ada ala2 "i shall revenge" tak Fah Adaha hahaha)

Selama ini aku menjalankan kewajipanku sebagai blog stalker. 
(takde keja ke? ada laaa pada masa lapang sahaja laaa). 

Meskipun aku ada blog, aku tak be"blog" SEBABNYA 
asal aku mula menaip mesti kepala dan mindaku buntu. aish.  =__="


sekarang pun sudah. tapi targetku mesti mengepost apa yg aku tulis ini. yeah. 
(tak berfaedah sungguh

untuk menjadikannya berfaedah aku ada satu kata-kata hikmah
(berhemah la sangat). 

dengar ya.. dengar ya..
(sambil tersengih aku menulisnya setelah menimba pengalaman sebagai blog stalker haha)


Hidup ini bukan hanya berkisar tentang cinta. 
Jangan menjadi hamba cinta.

Kalau dah kena tinggal move on je la. buang terus. nama pun break up kan? break je lah... dah la~! enough. buat apa dikenang!!! jangan disebut laaaa... untuk apa? nak menangis. bole..apa salahnya. tapi tak payahla tunjuk yang kita menangis.  

Act cool! Be cool!



Ya. memang kita kana menangis. Ya memang kita akan teringat.
Ya memang kita akan mencari.



ini bukan drama korea~! 


Terimala hakikat. DIA TAKKAN KEMBALI.
takde maknanya berharap masa ini. kita je yang meletakkan harapan yang kononnya dia akan kembali laa..mintak jodoh laa. hahaha

sesukar mana, sepayah mana, sesakit manapun.. Ko kena teruskan kehidupan jugak. tak payahlah asyik mengeluh. tak perlulah asyik melihat ke belakang. Jangan menyesal. dah dia memang bukan untuk kita? memang tuhan dah merencanakan orang yang terbaik untuk kita.

 (tgk macam toyota. sebab dia moving forward la dia maju~!)

Jangan la jadi transparent sangat. sedih tunjuk. menangis tunjuk. the other side dok gelak-gelak kat kita. Tak payah semua tu. mintak simpati ke? tak pelu.

 kalau puss in boots yang buat takpela.. kalau donkey


alahai comel gak tapi reaksi orang lain macam kat bawah ni:

guard tu cakap: eew! let's kill him
(Shrek the Third. Watch this part...)
Ingatlaa bukan semua orang comel macam puss in the boot. bukan semua adorable.
adorable itu suatu anugerah tetapi 
buat-buat adorable itu mengundang fitnah 
hahaha

Ko akan melalui zaman gelap. putus cinta sakit dik ooi..sape cakap tak sakit. tapi masa tu baru ingat tuhan. ni la manusia. HIPOKRIT. kita ni hamba-Nya yang lupa tapi masih meminta-minta. aku pun sama. cepat sangat kita tak ingat tuhan sedangkan tuhan ingat sokmo kat kita. huhuuu jahilnya diri.

Last but not least:
When you break up. Leave everything behind. Act Cool. Be Cool.

Aku cakap...sebab aku tahu macam mana sakitnya. =__=" haish
namun aku bangga aku berjaya mengahrunginya~!
with flying colours.

aku bukan orang alim yang selayaknya memberi nasihat tetapi aku cuba untuk menjadi realistik.
berpijaklah di bumi yang nyata.

No comments:

Post a Comment