Pages

Saturday, May 14, 2011

"Janji dengan saya.."

"Jangan makan banyak sangat ya?"
Saya hanya mampu mengangguk tanda "ya".

automatik, saya akan ikut cakap dia. entah? entah? entah? jangan tanya saya kenapa.. tapi saya tahu, pesanan itu untuk kebaikan. nasihat itu untuk kesihatan. Ya..ya.. :)

"Jangan makan kulit ayam tu, tak elok"
"Jangan makan benda-benda manis, nanti kena potong kaki"
"Jangan makan lewat malam tak elok..."
"Jangan makan lemak daging..ish."

Baeklaaa. Saya memang jenis melantak sahaja. Kadang-kadang time-time kulit ayam tu dah masok mulut, boleh berhenti mengunyah ni dan keluarkan balik. huk2. kenapa? jangan tanya kenapa? saya pun tak tahu. Seolah-olah remote control diri ini ada padanya. Insan itu tak pernah tidak memaksa sebaliknya hanya meminta dan menasihati dan nasihat itu sentiasa saya terima dan turuti tanpa banyak persoalan.

mungkin kerana.. dia ayohku.

No comments:

Post a Comment